|
Technické
listy 2017 |
|
WP1 |
Pozemní
komunikace – inteligentní a trvanlivá technologická řešení s vysokou
technickou účinností |
|
1.01a |
Asfaltové směsi s
vyšším obsahem pojiva pro podkladní vrstvy (typu "Rich bottom
layer") |
|
1.01b |
Porovnání vlastností asfaltových směsí typu RBL s různými druhy
asfaltového pojiva |
|
1.01c |
Hodnocení tuhosti asfaltových směsí typu VMT vyrobených na různých
obalovnách včetně účinku stárnutí |
|
1.02 |
Ověření účinnosti nízkoteplotní přísady Evotherm |
|
1.03 |
Digitální analýzy obrazu jako možný nástroj pro přesné stanovení
přilnavosti mezi asfaltovým pojivem a kamenivem |
|
1.04a |
Využití zkoušky odolnosti asfaltové směsi proti vzniku a šíření mrazové
a únavové trhliny |
|
1.04b |
Parametry ovlivňující funkční zkoušku opakovaného zatížení a odlehčení
u asfaltových pojiv |
|
1.05 |
Posouzení tuhosti a odolnosti proti šíření trhliny asfaltové směsi s
přísadou Butacit a porovnání s variantami asfaltové směsi vyztužené vlákny |
|
1.06 |
Nové typy betonů pro CB kryty vozovek s využitím směsných cementů a
vedlejších energetických produktů |
|
1.07 |
Spojitě vyztužené cementobetonové kryty |
|
1.08 |
Monitoring a zpřesnění metodik pro sledování rozpínavých reakcí |
|
1.09 |
Materiálové alternativy směsí recyklovaných za studena s aplikací
mechanicky aktivovaného betonového recyklátu |
|
1.10 |
Nízkoteplotní asfaltová směs typu ACL 16+ s vyšším obsahem R-materiálu
(40 - 60 %) |
|
1.11 |
Ověření využitelnosti aktivovaných fluidních popílků ve směsi recyklace
za studena – zkušební úsek |
|
1.12 |
Experimentální poznatky s uplatněním vícenásobně recyklovaného
R-materiálu v asfaltové směsi typu SMA |
|
1.14 |
Informační modelování staveb ve Velké Británii |
|
1.15 |
Full-scale model vozovky a jeho využití při simulaci užitného chování
podloží a podkladních vrstev vozovky |
|
1.16a |
Rozšířené stanovení vlastností asfaltových směsí v oboru nízkých teplot
pomocí 3PB zkoušky jako podklad pro simulace degradačního chování |
|
1.16b |
Viskoelastické chování směsí recyklovaných za studena na příkladu
komplexního dynamického modulu |
|
1.17 |
Porovnání nízkoteplotních vlastností asfaltových směsí typu ACO 11+ a
ACL 16+ s obsahem R-materiálu zkouškou „TSRST“ dle ČSN EN 12697- 46 |
|
1.18 |
Dynamické složky kolového zatížení v CB vozovce (MKP) |
|
1.19 |
Katalog poruch odvodnění pozemních komunikací a řešení pro specifické
problémy odvodnění |
|
1.20 |
Specifikace a ověření systémů inovativních řešení odvodnění – možnosti
uplatnění geokompozitní drenáže |
|
WP2 |
Progresivní přístup k technickým, technologickým a ekonomickým
hlediskům kolejové infrastruktury |
|
2.01 |
Stanovení modulu
pružnosti popílkového stabilizátu v konstrukci železničního spodku |
|
2.02a |
Statická a dynamická analýza průhybu koleje |
|
2.02b |
Statické a dynamické analýzy na výhybkách a konstrukčních prvcích
výhybek |
|
2.03 |
Sledování
zkušebního úseku Rohatec |
|
2.04 |
Analýza výluk na
jednokolejných tratích SŽDC |
|
2.05 |
Instrumentované zarážecí soutyčí přístroje pro těžkou dynamickou
penetrační zkoušku typu DPH |
|
2.06 |
Důležité parametry pro návrh železničního spodku na tratích rychlých spojení
v ČR |
|
2.07 |
Vývoj
vysokorychlostní výhybky. Manipulace s výhybkovými díly. Ovládání a
řízení výhybky. |
|
2.08 |
Metodika sledování a hodnocení periodických vlnovitých vad pojížděné
plochy kolejnice |
|
2.09 |
Pevná jízdní dráha |
|
WP3 |
Mosty - efektivnější konstrukce s vyšší spolehlivostí a delší
životností |
|
3.02a |
Řešení bariérového integrátoru u protihlukových zdí na mostech i mimo
ně |
|
3.02b |
Opravy železničních mostů s využitím UHPFRC nabetonávky |
|
3.03 |
Přímo pojížděná mostovka z vláknobetonu |
|
3.04a |
Klasifikace závad mostů pozemních komunikací |
|
3.04b |
Řešení dobetonávky dilatačních závěrů, kde
beton tvoří zároveň pojížděnou část vozovky |
|
3.05a |
Spřažené konstrukce z FRP a vysokohodnotného
betonu |
|
3.05b |
Skořepinový mostní
nosník Omega – dlouhodobé
sledování |
|
3.05c |
Prefabrikovaný nosník
z UHPC jako náhrada tuhých vložek |
|
3.05d |
Vliv postupu betonáže na
mechanické vlastnosti UHPFRC |
|
3.06 |
Optimalizace zábradelních panelů z UHPC a jejich konkrétní
realizace |
|
3.07 |
Rekonstrukce Žďákovského mostu |
|
3.08a |
Výstavba spřažených ocelobetonových mostů za
pomoci prefabrikovaných panelů tvořících mostovku |
|
3.08b |
Řešení ztraceného bednění u spřažených konstrukcí pomocí tenkostěnných
vláknobetonových desek s hybridní výztuží |
|
3.09 |
Nástroj pro optimalizaci spřažených
ocelobetonových mostů |
|
3.10 |
Využitelnost nového typu vlákno-pryžové
granule při vyztužování a modifikaci asfaltové směsi |
|
3.11a |
Chování systému přímého upevnění
DFF 300 v interakci s mostem |
|
3.11b |
Chování ERS systému v interakci s
mostem |
|
3.11c |
Vliv vnitřního pnutí na únosnost kolejnice |
|
3.12 |
Hodnocení mostů pro VRT tratě z hlediska LCC a LCA |
|
3.13a |
Numerická analýza při navrhování mostů –
kroucení |
|
3.13b |
Numerické predikce chování svařovaných
předpjatých táhel |
|
3.14a |
Kritéria pro optimální volbu konstrukce
nového mostu |
|
3.14b |
Vlečená přechodová deska integrovaných mostů
(ověřená technologie) |
|
3.15a |
Dlouhodobé sledování lávky pro pěší
z UHPC přes Opatovický kanál |
|
3.15b |
Monitoring spřažených ocelobetonových
konstrukcí - most F211 na dálnici D8 |
|
3.15c |
Monitoring spřažených ocelobetonových konstrukcí
- most Trenčín |
|
WP4 |
Tunely – pokročilé technologie a efektivní technická |
|
4.01 |
Příprava TP – minimalizace rizik při
výstavbě tunelů |
|
4.02 |
Experimentální ověření stříkaného drátkobetonu pro tunelové ostění |
|
4.03 |
Technické podmínky pro vodonepropustné
betonové konstrukce – část 3 |
|
4.06 |
Monitoring tunelů |
|
4.07 |
Aplikace tunelových propojek při spojení
segmentového ostění pomocí injektovaných trnů |
|
4.08 |
Výhody a nevýhody asfaltových krytů a jejich
použití v dlouhých dálničních tunelech, vývoj a jejich implementace do
technických předpisů |
|
4.09 |
Příprava na ověření technologie PJD
v tunelu Ejpovice |
|
4.10 |
Ochrana povrchu tunelového ostění
nanomembránou |
|
4.11 |
Požární opatření z hlediska konstrukce
ostění |
|
WP5 |
Ochrana životního prostředí a zelená dopravní infrastruktura |
|
5.01 |
Ověření možnosti využití programu GEMIS pro tvorbu kalkulátoru uhlíkové
stopy |
|
5.02 |
Zavedení produktových toků asfaltu |
|
5.03 |
Ověření možného využití existujících LCA
programů pro tvorbu zjednodušeného komplexního nástroje analýzy životního
cyklu staveb dopravní infrastruktury |
|
5.04 |
Změny hlukově absorbčních vlastností
silničních povrchů a vliv čištění povrchů na zlepšení negativních dopadů
hluku na životní prostředí |
|
5.05 |
Ověření akustické stálosti nízké
protihlukové clony po čtyřech letech od výstavby |
|
5.06 |
Analýza účinnosti akustických absorbérů na pevné jízdní dráze |
|
5.07 |
Rozšíření databáze odpadních a druhotných surovin využitelných
v oblasti infrastruktury |
|
5.08 |
Uvolňování kontaminantů do vod při znovuvyužití asfaltových R-materiálů |
|
5.09 |
Znečištění ovzduší a vody - měřicí postupy.
Kontaminace životního prostředí v okolí komunikací. |
|
5.10 |
Dlouhodobá měření koncentrací škodlivin
v ovzduší a emisí vozidel v reálném provozu |
|
5.12 |
Modelové hodnocení záměrů –
sjednocení postupů a datových podkladů |
|
5.13 |
Stanovení ekologických standardů |
|
WP6 |
Bezpečnost, spolehlivost a diagnostika konstrukcí |
|
6.02 |
Analýza způsobů lokalizace měření proměnných parametrů vozovek |
|
6.03 |
Technicko-ekonomické srovnání NDT metod - vozovky |
|
6.05 |
Aplikace nových a progresivních
diagnostických metod |
|
6.07 |
Možnosti vážení nadměrných nákladů pro
účely schválení jejich přepravy na pozemních komunikacích |
|
6.09 |
Dlouhodobé sledování vozovek |
|
6.10 |
Nový systém na ochranu tunelů a mostů proti poškozování vjíždějícími
vozidly |
|
6.11 |
Komplexní systémy kontinuálního
monitorování objektů dopravní infrastruktury |
|
6.12 |
Strategie bezpečné evakuace posádek vozidel při požárech
v tunelech |
|
WP7 |
Systémy hospodaření, posuzování trvanlivosti a oceňování životního
cyklu v dopravní infrastruktuře |
|
7.01 |
Metodika pro realizaci kritérií nákladů
životního cyklu v průběhu přípravných a realizačních prací |
|
7.03 |
Aplikace bayesovských hierarchických modelů při odhadu rizika spojeného
s výstavbou tunelů |
|
7.04 |
Rozšíření pravděpodobnostního modelu pro predikci rizika požáru v
silničních tunelech |
|
7.06 |
Termo-mechanické simulace desky CB krytu |
|
WP8 |
Řízení projektu a diseminace |
|
8.01 |
Koordinace pracovních balíčků a účastníků
projektu. Organizace schůzí výborů projektu a schůzí CESTI Users Group.
Příprava periodických zpráv a průběžná komunikace s TAČR. |
|
8.04 |
Organizace konference BESTInfra 2017.
Publikace výsledků projektu na konferencích, seminářích a v odborných
periodikách. |