|
Technické
listy 2015 |
|
WP1 |
Pozemní
komunikace – inteligentní a trvanlivá technologická řešení s vysokou
technickou účinností |
|
1.1 |
Asfaltové vrstvy pro vozovky s vylepšenými funkčními parametry a
vysokou výkonností |
|
1.1.4 |
Únavové charakteristiky asfaltových směsí typu VTM a RBL |
|
1.1.5 |
Porovnání účinnosti aditiv pro nízkoteplotní asfaltové směsi zkušebními
úseky |
|
1.1.6a |
Asfaltová směs s pojivem typu PMB a s příměsí aramidových
vláken FORTA FI |
|
1.1.6b |
Asfaltové směsi s vysokým modulem tuhosti druhé generace |
|
1.1.6c |
Asfaltové směsi s vyšším obsahem pojiva pro podkladní vrstvy
vozovek (směsi typu „Rich Bottom Layer“) |
|
1.1.7 |
Posouzení vlivu vybraných přilnavostních přísad včetně jejich teplotní
stability |
|
1.2 |
Trvanlivé CB
kryty včetně inovativních pojiv a aplikací pro rychlé opravy |
|
1.2.2 |
Nové typy betonů pro CB kryty vozovek s
využitím směsných cementů a vedlejších energetických produktů |
|
1.3 |
Technická
řešení obnovy a souvislé údržby založená na konceptu plně recyklovatelné
vozovky |
|
1.3.1 |
Hloubková analýza asfaltového R-materiálu z hlediska vlastností
zdegradovaného asfaltového pojiva |
|
1.3.2 |
Vliv rejuvenátoru v asfaltové emulzi pro směsi recyklace za
studena na charakteristiky výsledné směsi |
|
1.3.3 |
Posouzení vícenásobné recyklovatelnosti u asfaltových směsí
prováděných za horka |
|
1.4 |
Návrhy
vozovek s využitím probabilistických predikčních modelů a parametrů užitného
chování |
|
1.4.1 |
Rozvoj uplatnění efektivních
nástrojů a podmínek
pro modelování dopravních staveb
ve 3D včetně vizualizace |
|
1.4.2 |
Únavová analýza cementobetonového krytu vozovek PK |
|
1.4.3 |
Využití postupů full-scale testing pro přesnou simulaci užitného
chování konstrukcí vozovek |
|
1.4.4 |
Limity stávajících
metodik návrhu vozovek v ČR a na Slovensku z pohledu uvažování
delšího návrhového období |
|
1.5 |
Technologické inovace podkladních vrstev, zlepšování
zemin, stabilizace a využití geosyntetik |
|
1.5.1 |
Ucelený katalog poruch odvodnění pozemních komunikací a řešení
pro specifické problémy odvodnění |
|
1.6 |
Systémy a
inovativní řešení odvodnění konstrukcí vozovek |
|
1.6.1 |
Limitní faktory využitelnosti vybraných typů vedlejších
energetických produktů v zemních tělesech pozemních komunikací |
|
WP2 |
Progresivní přístup k technickým, technologickým a ekonomickým
hlediskům kolejové infrastruktury |
|
2.1 |
Popis rozhodujících aspektů ovlivňujících náklady, popis technických
problémů a jejich příčin |
|
2.1.3 |
Sledování vybraných aspektů ovlivňujících náklady staveb |
|
2.2 |
Statické
a dynamické analýzy drážních staveb, modelování konstr. a součástí kolejové
jízdní dráhy |
|
2.2.2 |
Zjištění
tuhosti jízdní dráhy po délce vysokorychlostní výhybky pomocí výpočtového
modelování |
|
2.3 |
Management stavební činnosti a údržbových prací –
rozvoj pokročilých technol. postupů, strategie |
|
2.3.1 |
Analýza problémů ve vztahu mezi investorem, zhotovitelem a
správcem staveb železniční infrastruktury |
|
2.3.2 |
Sledování zkušebního úseku Rohatec |
|
2.4 |
Návrh nových konstrukcí a výrobků drážních staveb |
|
2.4.1 |
Zkušební úsek se stabilizačním geokompozitem uloženým pod
kolejové lože v úseku Domažlice - Havlovice |
|
2.4.2 |
Metodika sledování a hodnocení periodických vlnovitých vad
pojížděné plochy kolejnice |
|
2.4.3 |
Vývoj výhybky J60-1:33,5-8000/4000/14000-PHS |
|
2.4.4 |
Pevná jízdní dráha a
konstrukce přechodové oblasti |
|
2.4.5 |
Využití nedestruktivních metod stanovení modulu pružnosti
popílkového stabilizátu ke zjištění porušenosti zkušebních těles |
|
2.5. |
Implementace nových
konstrukcí a výrobků, technologií a strategií drážních staveb |
|
2.5.1 |
Zkoušení statické tuhosti podložek pod patu kolejnice |
|
2.5.2 |
Monitoring zkušebního úseku v žst. Ústí nad Orlicí |
|
2.5.3 |
Organizace výlukové činnosti |
|
2.5.4 |
Vyhodnocení zkušebních úseků s podpražcovými podložkami |
|
WP3 |
Mosty - efektivnější konstrukce s vyšší spolehlivostí a delší
životností |
|
3.2 |
Vývoj a zkoušení nových materiálů pro aplikaci na mostních stavbách |
|
3.2.a |
Prefabrikát opěrné zdi z vláknobetonu |
|
3.2.b |
Vliv redukované soudržnosti předpínací výztuže |
|
3.3 |
Příprava metodiky pro stanovení stavu existujících mostů |
|
3.3a |
Příprava metodiky pro stanovení stavu existujících mostů (část 1
- mosty ocelové) |
|
3.3b |
Stanovení modulu pružnosti zdiva pomocí jednolanového napínacího
lisu – postup měření |
|
3.3c |
Stanovení modulu pružnosti zdiva pomocí jednolanového napínacího
lisu – vyhodnocení měření |
|
3.4 |
Dlouhodobé sledování mostních konstrukcí |
|
3.4a |
Sledování vlivu reálných tuhostí nadpodporové části
ocelobetonových mostů na deformace |
|
3.4b |
Dlouhodobé sledování estakády přes Masarykovo nádraží |
|
3.5 |
Ověřování materiálů pro opravy a rekonstrukce mostů |
|
3.5 |
Výroba a zkoušky zábradelních panelů z UHPC |
|
3.6 |
Příprava a realizace experimentální stavby z UHPC |
|
3.6 |
Lávka pro pěší z UHPC přes Opatovický kanál |
|
3.7 |
Vývoj postupů pro údržbu a opravy častých závad menších mostů |
|
3.7a |
Vývoj postupů pro údržbu a opravy častých závad menších mostů |
|
3.7b |
Řešení dobetonávky dilatačních závěrů, kde beton tvoří zároveň
pojížděnou část vozovky |
|
3.8 |
Problematika numerického modelování složitých mostních konstrukcí |
|
3.8 |
Smykové vlastnosti vláknobetonu + ztráty předpětí od dotvarování
na komorových mostech se zahrnutím nejistot vlivů prostředí |
|
3.9 |
Vývoj konstrukčních detailů pro spolehlivou a dlouhodobou funkci mostů |
|
3.9 |
Vývoj konstrukčních detailů pro spolehlivou a dlouhodobou funkci
mostů |
|
3.10 |
Vývoj postupů pro vyhodnocení celkových nákladů mostní
konstrukce |
|
3.10a |
Odhad jednotkové investiční ceny mostních konstrukcí |
|
3.10b |
Nástroj pro optimalizaci spřažených ocelobetonových mostů |
|
3.11 |
Vývoj technických podmínek pro návrh, realizaci a
zkoušení vozovek na mostě |
|
3.11 |
Vývoj technických požadavků pro návrh, realizaci a zkoušení
vozovek na mostě |
|
3.12 |
Vývoj pokrokových technologických postupů pro výstavbu mostů |
|
3.12 |
Řešení ztraceného bednění u spřažených konstrukcí pomocí
tenkostěnných vláknobetonových desek s hybridní výztuží |
|
3.14 |
Příprava technických podmínek pro železniční svršek na mostech |
|
3.14 |
Technické podmínky pro železniční svršek na mostě |
|
WP4 |
Tunely – pokročilé technologie a efektivní technická |
|
4.1 |
Příprava TP minimalizace rizik při výstavbě tunelů |
|
4.1.3 |
Koncept TP – minimalizace rizik při výstavbě tunelů |
|
4.2 |
Vývoj vláknobetonu a jeho aplikace na konstrukci |
|
4.2.1 |
Beton vyztužený rozptýlenou ocelovou výztuží - drátky. Únosnost
drátků v závislosti na jejich orientaci. |
|
4.3 |
Vývoj vodonepropustného betonového ostění |
|
4.3.2 |
Specifikace betonu a vliv krystalizace |
|
4.3.3 |
Vysýchání a smršťování betonu |
|
4.3.4 |
Technické podmínky pro vodonepropustné betonové konstrukce –
část 1 |
|
4.4 |
Vývoj
spřaženého primárního a sekundárního ostění |
|
4.4.1 |
Spřažené primární a sekundární ostění |
|
4.5 |
Vývoj
pokrokových tunelových ostění pro mechanizované tunelování |
|
4.5.1 |
Zajištění vodonepropustnosti segmentového ostění |
|
4.6 |
Vývoj
jednoplášťového tunelového ostění ze stříkaného betonu |
|
4.6.1 |
Aplikace stříkaného betonu |
|
4.6.2 |
Personální certifikace operátorů trysky |
|
4.6.3 |
Řízení jakosti stříkaného betonu |
|
4.6.4 |
Jednoplášťová ostění u konvenčních ražeb |
|
WP5 |
Ochrana životního prostředí a zelená dopravní infrastruktura |
|
5.1 |
Nástroje a metody modelování vlivu dopravy a dopravní infrastruktury
na životní prostředí |
|
5.1.2 |
Vývoj nástroje pro posuzování recyklačních technologií asfaltových
vozovek s důrazem na uhlíkovou stopu |
|
5.2 |
Nástroje a technická řešení omezování hlukové zátěže a vibrací |
|
5.2.2 |
Změny hlukově absorbčních vlastností silničních
povrchů a vliv čištění povrchů na zlepšení negativních dopadů hluku na
životní prostředí |
|
5.2.3 |
Měření hladin akustického tlaku v okolí
ocelové mostní konstrukce – stav po rekonstrukci |
|
5.2.4 |
Monitorování výztuží železobetonových a předpjatých konstrukcí metodou
akustické emise |
|
5.3 |
Lokálně dostupné materiály, stavební
odpady a vedlejší produkty průmyslové a energetické výroby |
|
5.3.2 |
Využití fluidiních popílků jako substitučního minerálního materiálu v
podkladních vrstvách vozovek |
|
5.3.3 |
Vývoj a posouzení CRMB pojiva s využitím aktivované jemně mleté pryže
a nového typu katalyzátoru AKH |
|
5.4 |
Znečištění ovzduší a vody - měřící postupy |
|
5.4.1 |
Kontrola, monitoring a údržba drenážních
systémů |
|
5.4.2 |
Kontaminace životního prostředí v okolí komunikací |
|
5.4.3 |
Adsorpce polycyklických aromatických
uhlovodíků na vybraných frakcích tuhých částic |
|
|
|
|
WP6 |
Bezpečnost, spolehlivost a diagnostika konstrukcí |
|
6.1 |
Nové a progresivní diagnostické metody |
|
6.1.1 |
Databáze nových a progresivních
diagnostických metod se vzorovými příklady jejich uplatnění |
|
6.3 |
Komplexní systémy kontinuálního monitorování objektů dopravní
infrastruktury |
|
6.3.1 |
Databáze vzorových řešení systémů
kontinuálního monitorování se vzorovými příklady jejich uplatnění |
|
6.3.2 |
Vzorový systém kontinuálního monitorování
vybraného úseku vozovky pozemní komunikace |
|
6.4 |
Požáry v tunelech – ověření a návrh scénářů úniku |
|
6.4.1 |
Modely šíření ohně a toxických plynů při haváriích v tunelech |
|
6.4.2 |
Evakuační scénáře a optimalizace únikových cest při požárech v
tunelech v závislosti na šíření ohně a toxických látek |
|
|
|
|
WP7 |
Systémy hospodaření, posuzování trvanlivosti a oceňování životního
cyklu v dopravní infrastruktuře |
|
7.2 |
Modely a nástroje pro tvorbu systémů řízení |
|
7.2.2 |
Zavedení systému kalkulací a rozpočtů pro stavby dopravní
infrastruktury |
|
7.3 |
Verifikace a validace modelů a nástrojů
pro tvorbu systémů řízení |
|
7.3.2 |
Optimalizace složení alumosilikátových materiálů pro trvanlivé
dopravní stavby |
|
7.3.3 |
Analýza rizika požáru v silničních tunelech |
|
7.4 |
Metodické
pokyny a uplatnění nástrojů v řídící a technické praxi |
|
7.4.1 |
Life cycle costing jako moderní metoda hodnocení nákladů staveb |
|
|
|
|
WP8 |
Řízení projektu a diseminace |
|
8.1 |
Organizace schůzí výborů projektu |
|
8.1.1 |
Jednání Řídícího výboru, Vědeckého výboru a Průmyslového výboru |
|
8.2 |
Organizace pravidelných workshopů |
|
8.2.1 |
Participace na pravidelných konferencích |