|
Technické
listy 2014 |
|
WP1 |
Pozemní
komunikace – inteligentní a trvanlivá technologická řešení s vysokou
technickou účinností |
|
1.1 |
Asfaltové
vrstvy pro vozovky s vylepšenými funkčními parametry a vysokou výkonností |
|
1.1.2 |
Specifikace a požadavky nových technických řešení pro nízkoteplotní
lité asfalty |
|
1.1.3 |
Postupy funkčních zkoušek deformačního
chování asfaltových pojiv s různou modifikací či
aditivací |
|
1.1.4 |
Validace vybraných funkčních zkoušek pro
různé typy asfaltových směsí |
|
1.1.5 |
Nízkoteplotní SMA11+ asfaltové směsi
s posouzením vlivu vybraných typů přísad v kombinaci s PMB
pojivy |
|
1.1.6 |
Asfaltové směsi s vysokým modulem
tuhosti druhé generace a směsi s vyšším obsahem pojiva RBL |
|
1.2 |
Technická řešení
obnovy a souvislé údržby založená na konceptu plně recyklovatelné vozovky |
|
1.2.1 |
Inovace
návrhu cementobetonových vozovek |
|
1.2.2 |
Využití cementopopílkových betonů pro objekty PK |
|
1.3 |
Trvanlivé
CB kryty včetně inovativních pojiv a aplikací pro rychlé opravy |
|
1.3.1 |
Ověření vlivu
rejuvenátorů a vybrané povrchově aktivní přísady na vlastnosti směsi ACO
s 50% podílem R-materiálu |
|
1.3.2 |
Technická
řešení a specifika využití různých stavebních recyklátů konstrukce vozovek ve
směsích pro stmelené vrstvy včetně upravených typů recyklace za studena |
|
1.3.3 |
Možnosti a
poznatky opakované recyklace asfaltového materiálu za studena již jednou
takto recyklovaného |
|
1.4.1 |
Vícerozměrové modelování dopravních staveb |
|
1.4.2 |
Využitelnost
současných dat a předpoklady rozvoje nástrojů simulace degradačního chování
vozovek |
|
1.5.1 |
Ucelený katalog poruch odvodnění
pozemních komunikací a řešení pro specifické problémy odvodnění |
|
WP2 |
Progresivní
přístup k technickým, technologickým a ekonomickým hlediskům kolejové
infrastruktury |
|
2.1 |
Popis
rozhodujících aspektů ovlivňujících náklady, popis technických problémů a
jejich příčin |
|
2.1.2 |
Rešerše dostupných zdrojů, analýza domácích i zahraničních vědeckých
publikací, souhrn poznatků z předchozích projektů, zpracování zprávy o
současném stavu problematiky |
|
2.1.3 |
Monitoring vybraných stávajících úseků drážní infrastruktury |
|
2.2.1a |
Stanovení parametrů a požadavků
na statické a dynamické analýzy a modelování |
|
2.2.1b |
Optimalizace
výroby betonových pražců za nízkých teplot |
|
2.2.2 |
Diskrétní modelování
štěrkového lože železničního svršku |
|
2.3.1 |
Analýza problémů ve
vztahu mezi investorem, zhotovitelem a správcem staveb železniční
infrastruktury za účelem zjednodušení výstavby |
|
2.3.2 |
Progresivní
technologie údržbových prací |
|
2.4.1 |
Sanace konstrukce drážního
spodku |
|
2.4.2 |
Metodika sledování a
hodnocení periodických vlnovitých vad pojížděné plochy kolejnice |
|
2.4.3 |
Konstrukce výhybek pro vysoké rychlosti a
zatížení |
|
2.4.4 |
Konstrukce pevné jízdní dráhy s kontinuálně
podepřenou kolejnicí |
|
2.4.5 |
Výstavba a sledování
modelu konstrukce pražcového podloží s konstrukční vrstvou
z R-materiálu |
|
WP3 |
Mosty -
efektivnější konstrukce s vyšší spolehlivostí a delší životností |
|
3.2 |
Vývoj a zkoušení
nových materiálů pro aplikaci na mostních stavbách |
|
3.2a |
Využití spřažení
dřevo-ocel pro mostní konstrukce v odlehlých oblastech |
|
3.2b |
Výroba a
navrhování konstrukcí z UHPC |
|
3.3 |
Příprava
metodiky pro stanovení stavu existujících mostů |
|
3.3a |
Příprava metodiky pro stanovení stavu
existujících mostů (část 1 - mosty ocelové a betonové) |
|
3.3b |
Technologie ověření spolupůsobení
oddělených částí mostní klenby |
|
3.4 |
Dlouhodobé sledování mostních konstrukcí |
|
3.4a |
Dlouhodobé sledování odezvy ocelobetonového
mostu na zatížení dopravou a teplotou |
|
3.4b |
Dlouhodobé sledování železniční estakády
přes Masarykovo nádraží |
|
3.4c |
Dlouhodobé sledování dálničního mostu u
Oparna |
|
3.4d |
Dlouhodobé sledování odezvy ocelobetonových
mostů při výstavbě a provozu |
|
3.5 |
Ověřování materiálů
pro opravy a rekonstrukce mostů |
|
3.5a |
Filigránové prvky ztraceného bednění |
|
3.5b |
Využití FRP materiálů pro mostovky
provizorních mostů |
|
3.5bb |
Využití FRP materiálů pro mostovky
provizorních mostů Příloha 1 – analýza hmotnosti mostovky na
zatížitelnost soupravy MS |
|
3.5c |
Diagnostický průzkum protikorozní ochrany stávajících
ocelových mostů, metody a zkoušky pro určení jejího stavu a jejího poškození,
návrhy pro obnovu / údržbu PKO |
|
3.6 |
Příprava a
realizace experimentální stavby z UHPC |
|
3.6.a |
Experimentální ověřování předem předpjatých
nosníků z UHPC |
|
3.6.b |
Konstrukční výplň mostního zábradlí
z UHPC panelu |
|
3.6.c |
Využití UHPC na lávce v Čelákovicích |
|
3.7 |
Vývoj postupů pro údržbu a opravy častých závad menších mostů |
|
3.7 |
Postupy pro údržbu a opravy
nejfrekventovanějších závad menších mostů |
|
3.8 |
Problematika
numerického modelování složitých mostních konstrukcí |
|
3.8a |
Nárůst průhybů komorových mostů v důsledku
ochabnutí smykem stanovený s použitím rámových výpočtů |
|
3.8b |
Využití numerické analýzy pro návrh a
ověření mostních svodidel |
|
3.9 |
Vývoj konstrukčních
detailů pro spolehlivou a dlouhodobou funkci mostů |
|
3.9 |
Postupy pro údržbu a opravy nejfrekventovanějších závad menších mostů |
|
3.12 |
Vývoj pokrokových technologických postupů pro výstavbu mostů |
|
3.12 |
Řešení
ztraceného bednění u spřažených konstrukcí pomocí tenkostěnných
vláknobetonových desek s hybridní výztuží |
|
3.14 |
Příprava
technických podmínek pro železniční svršek na mostech |
|
3.14 |
Technické podmínky pro železniční svršek na
mostě |
|
|
|
|
WP4 |
Tunely –
pokročilé technologie a efektivní technická |
|
4.1 |
Příprava TP
minimalizace rizik při výstavbě tunelů |
|
4.1.1 |
Postupy výstavby hloubených
tunelů |
|
4.1.2 |
Postupy výstavby
ražených tunelů |
|
4.2 |
Vývoj
vláknobetonu a jeho aplikace na konstrukci |
|
4.2.1a |
Experimentální vývoj vláknobetonu pro
tunelová ostění |
|
4.2.1b |
Vláknobeton v režimu čistého smyku |
|
4.3 |
Vývoj
vodonepropustného betonového ostění |
|
4.3.1 |
Složení betonů
pro vodonepropustné monolitické ostění |
|
4.3.2 |
Aplikace vodonepropustných tunelových
ostění |
|
4.3.3 |
Technologie výstavby vodonepropustného
tunelového ostění – těsnění spár |
|
4.4 |
Vývoj spřaženého primárního a sekundárního
ostění |
|
4.4.1 |
Spřažené primární a sekundární ostění |
|
|
|
|
WP5 |
Ochrana životního
prostředí a zelená dopravní infrastruktura |
|
5.1 |
Nástroje
a metody modelování vlivu dopravy a dopravní infrastruktury na životní
prostředí |
|
5.1.1 |
Změny hlukově
absorbčních vlastností silničních povrchů a
vliv čištění povrchů na zlepšení negativních dopadů hluku na životní
prostředí |
|
5.2 |
Nástroje a
technická řešení omezování hlukové zátěže a vibrací |
|
5.2.2 |
Hodnocení vibračních a akustických
parametrů od železniční dopravy |
|
5.2.3 |
Měření hladin akustického tlaku v okolí
ocelové mostní konstrukce |
|
5.3 |
Lokálně dostupné materiály, stavební
odpady a vedlejší produkty průmyslové a energetické výroby |
|
5.3.1 |
Metody vyluhování a stanovení standardů
z hlediska přítomnosti nebezpečných látek |
|
5.3.2 |
Postupy
vzorkování a metod charakterizace lokálních materiálů, odpadů a vedlejších
produktů |
|
5.4 |
Znečištění
ovzduší a vody - měřící postupy |
|
5.4.1 |
Monitoring
drenážních vod v tunelech, vznik sintrů, údržba drenáží |
|
5.4.2 |
Vliv chemické zimní údržby silnic na
terestrické ekosystémy |
|
5.4.3 |
Dlouhodobý
monitoring kvality ovzduší v rezidenčních oblastech |
|
|
|
|
WP6 |
Bezpečnost,
spolehlivost a diagnostika konstrukcí |
|
6.1 |
Nové a progresivní diagnostické metody |
|
6.1.1 |
Databáze
nových a progresivních diagnostických metod se vzorovými příklady jejich
uplatnění |
|
6.1.2 |
Měřicí vozidlo osazené různými diagnostickými technikami pro měření
parametrů vozovek a jejich blízkého okolí, měření za vysokých rychlostí |
|
6.2 |
Vážení vozidel za
pohybu (WIM) |
|
6.2.1 |
Databáze vzorových řešení systémů vážení vozidel za pohybu (WIM) a
způsobu jejich uplatnění |
|
6.2.2 |
Vzorový systém vážení vozidel za pohybu (WIM) na vybraném úseku
vozovky |
|
6.3 |
Komplexní systémy kontinuálního monitorování objektů dopravní
infrastruktury |
|
6.3.1 |
Databáze
vzorových řešení systémů kontinuálního monitorování |
|
6.3.2 |
Vzorový
systém kontinuálního monitorování vybraného úseku vozovky pozemní komunikace |
|
6.4 |
Požáry v tunelech – ověření a návrh scénářů úniku |
|
6.4.1 |
Modely šíření ohně a toxických plynů při haváriích v tunelech |
|
6.4.2 |
Evakuační scénáře a optimalizace únikových cest při požárech v
tunelech v závislosti na šíření ohně a toxických látek |
|
|
|
|
WP7 |
Systémy
hospodaření, posuzování trvanlivosti a oceňování životního cyklu v dopravní
infrastruktuře |
|
7.1 |
Analýza
současného stavu systémů řízení |
|
7.1.1 |
Rizika staveb dopravní infrastruktury |
|
7.2 |
Modely a
nástroje pro tvorbu systémů řízení |
|
7.2.1 |
Zvýšení
efektivnosti přípravy a realizace dopravních staveb – veřejné zakázky |
|
7.2.2 |
Zavedení standardizace do procesu přípravy
a realizace dopravních staveb |
|
7.3 |
Verifikace a validace modelů a nástrojů
pro tvorbu systémů řízení |
|
7.3.1 |
Předpověď iniciační doby koroze betonářské
výzuže vlivem karbonatace a účinku chloridů |
|
7.3.3 |
Formulace, implementace a verifikace
efektivního výpočetního modelu ražby tunelu |
|
|
|
|
WP8 |
Řízení projektu a
diseminace |
|
8.1 |
Organizace schůzí
výborů projektu |
|
8.1.1 |
Jednání Řídícího
výboru, Vědeckého výboru a Průmyslového výboru |
|
8.2 |
Organizace
pravidelných workshopů |
|
8.2.1 |
Participace na
pravidelných konferencích |