|
Technické listy 2013 |
|
WP1 |
Pozemní
komunikace – inteligentní a trvanlivá technologická řešení s vysokou
technickou účinností |
|
1.1 |
Asfaltové
vrstvy pro vozovky s vylepšenými funkčními parametry a vysokou výkonností |
|
1.1.1 |
Ověření
a podmínky aplikace minerálního materiálu pro NTAS s obdobnými vlastnostmi
jako zeolity |
|
1.1.2 |
Specifikace
a požadavky nových technických řešení pro nízkoteplotní lité asfalty |
|
1.1.3 |
Soubor
pokročilých funkčních zkoušek pro asfaltová pojiva, včetně jejich validace |
|
1.1.5 |
Experimentální
oveřování vybraného souboru nízkoviskózních
přísad pro nízkoteplotní asfaltové směsi |
|
1.1.6a |
Specifikace
asfaltových směsí pro pomalu degradující asfaltové vrstvy |
|
1.1.6b |
Možnosti
aplikace vláken Forta FI ve směsi typu ACO jako
příměsi pro zlepšení životnosti asfaltové úpravy |
|
1.2 |
Technická
řešení obnovy a souvislé údržby založená na konceptu plně recyklovatelné
vozovky |
|
1.2.1 |
Zpřesnění
technického návrhu CB vozovek, včetně předpovědi degradace vozovky v
závislosti na vnějších a vnitřních parametrech |
|
1.2.2 |
Nové
typy betonů pro CB kryty vozovek s využitím směsných cementů a vedlejších
energetických produktů |
|
1.3 |
Trvanlivé
CB kryty včetně inovativních pojiv a aplikací pro rychlé opravy |
|
1.3.1 |
Specifikace
a technická řešení energeticky úsporných asfaltových směsí s vyšším obsahem
R-materiálu |
|
1.3.2 |
Technická
řešení a specifika využití různých stavebních recyklátů konstrukce vozovek ve
směsích pro stmelené vrstvy včetně upravených typů recyklace za studena |
|
|
|
|
WP2 |
Progresivní
přístup k technickým, technologickým a ekonomickým hlediskům kolejové
infrastruktury |
|
2.1 |
Popis
rozhodujících aspektů ovlivňujících náklady, popis technických problémů a
jejich příčin |
|
2.1.1 |
Identifikace
rozhodujících aspektů ovlivňujících náklady, identifikace technických
problémů a jejich možných příčin |
|
2.1.2 |
Rešerše
dostupných zdrojů, analýza domácích i zahraničních vědeckých publikací,
souhrn poznatků z předchozích projektů, zpracování zprávy o současném stavu
problematiky |
|
2.1.3 |
Monitoring
vybraných stávajících úseků drážní infrastruktury |
|
|
|
|
WP3 |
Mosty
- efektivnější konstrukce s vyšší spolehlivostí a delší životností |
|
3.1 |
Vyhodnocení
metod pro diagnostiku mostů, včetně principů zatěžovacích zkoušek |
|
3.1 |
Metodika
pro diagnostiku stávajících mostů |
|
3.2 |
Vývoj
a zkoušení nových materiálů pro aplikaci na mostních stavbách |
|
3.2a |
Soudržnost
UHPC a předpínací výztuže |
|
3.2b |
Zkoušky
nových materiálů pro aplikaci na mostních stavbách |
|
3.3 |
Příprava
metodiky pro stanovení stavu existujících mostů |
|
3.3 |
Příprava
metodiky pro stanovení stavu existujících mostů |
|
3.4 |
Dlouhodobé
sledování mostních konstrukcí |
|
3.4a |
Dlouhodobé
sledování mostních konstrukcí |
|
3.4b |
Vyhodnocování
měření na mostě přes Oparenské údolí |
|
3.5 |
Ověřování
materiálů pro opravy a rekonstrukce mostů |
|
3.5 |
Ověření
nových materiálů používaných pro opravy a rekonstrukce mostů |
|
3.6 |
Příprava
a realizace experimentální stavby z UHPC |
|
3.6a |
Prefabrikované
desky spřažených mostů – spoje z UHPC |
|
3.6b |
Příprava
experimentální stavby z UHPC |
|
3.8 |
Problematika
numerického modelování složitých mostních konstrukcí |
|
3.8 |
Metoda
zpřesnění výpočtové analýzy reologických jevů mostů se změnami statického
systému |
|
3.9 |
Vývoj
konstrukčních detailů pro spolehlivou a dlouhodobou funkci mostů |
|
3.9 |
Vývoj
konstrukčních detailů pro spolehlivou a dlouhodobou funkci mostů |
|
3.12 |
Vývoj
pokrokových technologických postupů pro výstavbu mostů |
|
3.12 |
Návrh
pokrokových technologických postupů pro výstavbu mostů |
|
3.14 |
Příprava
technických podmínek pro železniční svršek na mostech |
|
3.14 |
Termické
spolupůsobení bezstykové koleje s mostem |
|
|
|
|
WP4 |
Tunely
– pokročilé technologie a efektivní technická |
|
4.1 |
Příprava
TP minimalizace rizik při výstavbě tunelů |
|
4.1.1 |
Postupy
výstavby hloubených tunelů |
|
4.1.2a |
Postupy
výstavby ražených tunelů – souhrn |
|
4.1.2b |
Postupy
výstavby ražených tunelů – příklady havárií |
|
4.2 |
Vývoj
vláknobetonu a jeho aplikace na konstrukci |
|
4.2.1 |
Aplikace
vláknobetonu v tunelových ostěních |
|
4.3 |
Vývoj
vodonepropustného betonového ostění |
|
4.3.1 |
Složení
betonů pro vodonepropustné monolitické ostění |
|
4.3.2 |
Podmínky
pro aplikaci vodonepropustných tunelových ostění |
|
|
|
|
WP5 |
Ochrana
životního prostředí a zelená dopravní infrastruktura |
|
5.2 |
Nástroje
a technická řešení omezování hlukové zátěže a vibrací |
|
5.2.1a |
Pokročilé
metodiky laboratorního a in-situ měření hluku
dopravy: Ověření účinnosti čištění nízkohlučných
povrchů |
|
5.2.1b |
Pokročilé
metodiky laboratorního a in-situ měření hluku
dopravy: Posouzení vlivu stáří obrusné vrstvy na hlučnost povrchu |
|
5.4 |
Znečištění
ovzduší a vody - měřící postupy |
|
5.4.1 |
Monitoring
drenážních vod v tunelech, vznik sintrů, údržba drenáží |
|
5.4.2 |
Dlouhodobé
sledování zimní údržby ve vztahu k zátěži životního prostředí v okolí
komunikací, sledování kontaminace dešťové vody |
|
5.4.3 |
Dlouhodobý
monitoring kvality ovzduší v rezidenčních oblastech, metodika pro podporu
rozhodování v oblasti řízení dopravy ve vazbě na kvalitu ovzduší, sledování
pevných částic z nespalovacích procesů |
|
|
|
|
WP6 |
Bezpečnost,
spolehlivost a diagnostika konstrukcí |
|
6.1 |
Nové
a progresivní diagnostické metody |
|
6.1.1 |
Databáze
nových a progresivních diagnostických metod se vzorovými příklady jejich
uplatnění |
|
6.1.2 |
Měřicí
vozidlo osazené různými diagnostickými technikami pro měření parametrů
vozovek a jejich blízkého okolí, měření za vysokých rychlostí |
|
6.2 |
Vážení
vozidel za pohybu (WIM) |
|
6.2.1 |
Databáze
vzorových řešení systémů vážení vozidel za pohybu (WIM) a způsobu jejich
uplatnění |
|
6.2.2 |
Vzorový
systém vážení vozidel za pohybu (WIM) na vybraném úseku vozovky |
|
6.3 |
Komplexní
systémy kontinuálního monitorování objektů dopravní infrastruktury |
|
6.3.1 |
Databáze
vzorových řešení systémů kontinuálního monitorování se vzorovými příklady
jejich uplatnění |
|
6.3.2 |
Vzorový
systém kontinuálního monitorování vybraného úseku vozovky pozemní komunikace |
|
6.4 |
Požáry
v tunelech – ověření a návrh scénářů úniku |
|
6.4.1 |
Modely
šíření ohně a toxických plynů při haváriích v tunelech |
|
6.4.2 |
Evakuační
scénáře a optimalizace únikových cest při požárech v tunelech v závislosti na
šíření ohně a toxických látek |
|
|
|
|
WP7 |
Systémy
hospodaření, posuzování trvanlivosti a oceňování životního cyklu v dopravní
infrastruktuře |
|
7.1 |
Analýza
současného stavu systémů řízení |
|
7.1.1 |
Identifikace
a kvantifikace zdrojů nebezpečí u dopravních staveb |
|
7.2 |
Modely
a nástroje pro tvorbu systémů řízení |
|
7.2.1 |
Zvýšení
efektivnosti přípravy a realizace dopravních staveb |
|
|
|
|
WP8 |
Řízení
projektu a diseminace |
|
8.1 |
Organizace
schůzí výborů projektu |
|
8.1.1 |
Jednání
Řídícího výboru, Vědeckého výboru a Průmyslového výboru |
|
8.2 |
Organizace
pravidelných workshopů |
|
8.2.1 |
Participace
na pravidelných konferencích |